Diary (159)
The F8
Slovakia CHiPs
Maddy in the Polus
(Almost) Alien Spin-Off
King Kong: High Tatras Mountains
The last Wolverine Movie ... in Madrid
'maddyho Oscary' alebo MaD 2016 Awards
Štvrtý krát a dá sa povedať, že už tradične prinášam pred udelovaním Oscarov moje osobné 'MaD 2016 Awards' ('Movie Art: Disc 2016' Awards) alebo zrozumiteľnejšie Maddyho čisto subjektívne ocenenia toho najlepšieho za uplynulý rok. Všetci užívatelia a aj všetky filmové internetové portály už svoje TOPky zverejnili začiatkom roka, keďže to je taká zaužívaná prax bilancovať predošlý rok práve na začiatku toho nového, ale ja veľmi neuznávam tie nasilu zverejnené rebríčky práve k termínu 01.01.20XY. Distribúcia filmov do slovenských/českých kín je totiž oproti tej americkej značne obmedzená a nestihne včas priniesť všetky zaujímavé kúsky zo záveru roka, tobôž Oscarovky a na navyše ich divák ani nemôže všetky v kine stihnúť a ostáva mu tak pár mesiacov navyše čakať na, ehm, „iné zdroje". Každopádne väčšinu filmových restov sa mi podarilo dohnať, takže tesne pred udeľovaním Oscarov zverejňujem aj môj osobný výber.
Kategórie sú takmer rovnaké ako minulý rok, takže začínam s najlepším filmom a najlepším blockbusterom – áno, blockbustery sú taktiež filmy, ale ako filmový všehožrút nechcem zbytočne miešať tú ambicióznejšiu filmovú tvorbu s tou letnou-blockbusterovou, ktorá sa zameriava skôr na „prvú signálnu". Najlepší blockbuster tak zahŕňa striktne hollywoodske snímky z obdobia máj až august, prípadne iné vysokorozpočtové (100+ mil. dolárov) snímky z daného roka. Do kategórie najlepší film potom spadajú všetky filmy.
Najlepší film: Hunt for the Wilderpeople
Najlepší blockbuster: Deepwater Horizon
Nakoľko je filmov za rok mnoho, nechcel som sa striktne obmedziť len na dve jednoduché kategórie toho najlepšieho a tak zverejňujem výber toho subjektívne najlepšieho aj v rámci jednotlivých žánrov (aj keď pri niektorých musím "improvizovať"). Zároveň platí, že film sa mohol umiestniť iba jeden krát:
Najlepší akčný film: Captain America 3: Civil War
Najlepší animovaný film: Zootopia
Najlepšia dráma: The Edge of Seventeen
Najlepší horor: Split
Najlepšia komédia: Hunt for the Wilderpeople
Najlepší muzikál: La La Land
Najlepšia romantika: Me Before You
Najlepšie sci-fi: Arrival
Najlepší thriller: Deepwater Horizon
Najlepší životopisný/historický film/film podľa skutočných udalostí: Hacksaw Ridge
Najlepší nízkorozpočtový/nezávislý („indie")/televízny snímok: Swiss Army Man
Oproti minulému roku mierna zmena. Nechce sa mi sústrediť na jeden konkrétny výkon v jednom filme a tak skôr než ten "najlepší výkon" uvediem herca/herečku, ktorý/á ma v minulom roku najviac zaujal/a:
Herec roka: Andrew Garfield - Hacksaw Ridge, Silence
Herečka roka: Amy Adams - Arrival, Nocturnal Animals
Nasledujú tradičné kategórie (scenár, réžia), ako aj pár kategórií technického charakteru, resp. aspoň tie ktoré môže oceniť aj bežný divák (CGI efekty, hudba, strih, kamera). Priveľmi technické kategórie typu strih zvuku, mix zvuku ako sú na Oscaroch vynechávam:
Najlepší režisér: Denis Villeneuve
Najlepší scenár: Hunt for the Wilderpeople
Najlepšia hudba/skladateľ: Junkie XL - Deadpool
Najlepšia kamera: Arrival
Najlepšie kostými/make-up: Captain Fantastic
Najlepší strih: Moonlight
Najlepšie vizuálne efekty/CGI: Rogue One: A Star Wars Story
Najlepšia filmová pieseň: 王菲 Faye Wong - 你在終點等我 You Are My Destination (I Belonged to You Theme Song)
Ako posledné, skôr bonusové, ocenenia ako Najväčšie prekvapenie - jedná sa o film, od ktorého som buď nič nečakal alebo sa o neho veľmi málo zaujímal a nakoniec ma prekvapil svojou kvalitou. A zároveň „ocenenia" toho najhoršieho za uplynulý rok, či už Najhorší blockbuster, klasicky Najhorší film, pri ktorom som väčšinou trpel nad demenciou tvorcov a aj Najväčšie sklamanie, kde sa opäť nemusí jednať o vyslovený odpad!, ale len o film pri ktorom som mal určité očakávania, avšak nakoniec nenaplnil svoj potenciál:
Najväčšie prekvapenie: Split
Najväčšie sklamanie: X-Men: Apocalypse
Najhorší blockbuster: Independence Day: Resurgence
Najhorší film: Meet the Blacks
Záverom ešte v krátkosti televízna tvorba, ktorá je za posledné roky čoraz výraznejšia a hravo sa môže merať aj s tou celovečernou, filmovou. Samozrejme, stíhať všetky nové seriály a ešte aj zabehnuté série tých starších nie je možné, takže tu bude výber o niečo obmedzenejší ako u filmov. Predsa len stráviť cca dve hodiny pri jednom filme a cca desať hodín pri jednej sérií je podstatný rozdiel:
Najlepší nový seriál: Stranger Things
Najlepšia mini-séria: The Night Of
Najlepší seriálový herec: Cuba Gooding Jr. - American Crime Story Season 1
Najlepšia seriálová herečka: Evan Rachel Wood - Westworld Season 1
Najväčšie prekvapenie: The Exorcist
Najväčšie sklamanie: American Horror Story 6: Roanoke
Najhorší seriál: Dead of Summer
Upozornenie na záver! Všetky filmy ktoré za rok 2016 vznikli som samozrejme nestihol pozrieť, ale z tých výraznejších kúskov, o ktorých sa hovorí v súvislosti s rôznymi oceneniami, som nestihol a tak v žiadnej kategórii nie sú zohľadnené filmy:
Spomienka roka: Carrie Fisher R.I.P.
After 15 years ... the last RE movie
Splited Shyamalan
Kino-turistika 2017 part 2 - Amsterdam
Vzhľadom na moju nie-veľkú-obľubu vo fotografovaní, foto z Pathé Tuschinski nejako nenachádzam, ale z Amsterdamského cinema-hiking aspoň iná momentka. Kto pozná slávny most na obrázku? Milovníci starých Bondoviek určite! Preslávil ho totiž film Diamonds Are Forever, kde sa po ňom prechádzal Sean Connery. / 01/2017
Kino-turistika 2017 part 1 - Savoy Dublin
Savoy, O'Connell Street, Dublin - 01/2017 ... a keďže nebolo veľa času čakať na nejakú novinku, tak sme dali po druhý krát Rogue One, pretože why not? ;-)
Zhodnotenie kino-roka 2016
JANUÁR/JANUARY/一月
--- xxx ---
FEBRUÁR/FEBRUARY/二月
1) Deadpool = 4* (8/10)
MAREC/MARCH/三月
2) Batman v Superman: Dawn of Justice = 3* (6/10)
3) The Witch = 2,5* (5/10)
APRÍL/APRIL/四月
4) 10 Cloverfield Lane = 4* (8/10)
5) The Huntsman: Winter's War = 3* (6/10)
MÁJ/MAY/五月
6) Captain America: Civil War = 4,5* (9/10)
7) X-Men: Apocalypse = 2,5* (5/10)
JÚN/JUNE/六月
8) Warcraft = 2,5* (5/10)
9) The Conjuring 2 = 3,5* (7/10)
10) Independence Day: Resurgence = 2* (4/10)
JÚL/JULY/七月
11) The Legend of Tarzan = 2,5* (5/10)
12) Jason Bourne = 3* (6/10)
13) Lights Out = 2,5* (5/10)
AUGUST/AUGUST/八月
14) Sausage Party = 4* (8/10)
15) Suicide Squad = 3,5* (7/10)
16) The Shallows = 3,5* (7/10)
17) Star Trek Beyond = 3* (6/10)
SEPTEMBER/SEPTEMBER/九月
18) Don't Breathe = 4* (8/10)
OKTÓBER/OCTOBER/十月
19) Deepwater Horizon = 4,5* (9/10)
20) The Girl on the Train = 3,5* (7/10)
NOVEMBER/NOVEMBER/十一月
21) Doctor Strange = 4* (8/10)
22) Arrival = 4,5* (9/10)
DECEMBER/DECEMBER/十二月
23) Rogue One: A Star Wars Story = 4* (8/10)
24) Assassin's Creed = 2,5* (5/10)
---------------------------------------------------------------------------------
CELKOM: 24 návštev z 31 zamýšľaných.
Zámerne som nakoniec vynechal pôvodne plánované: The 5th Wave, Gods of Egypt, Before I Wake, Ben-Hur, The Neon Demon
Z dôvodu iných povinností som v kine nestihol pôvodne plánované: The Revenant, Nocturnal Animals
PRIEMERNÉ HODNOTENIE: 67% - 6/10 - 3* (do kina sa stále oplatí chodiť, pod tri hviezdičky to nekleslo!)
NAJLEPŠÍ TOHTOROČNÝ KINO-ZÁŽITOK: Deepwater Horizon
NAJHORŠÍ TOHTOROČNÝ KINO-ZÁŽITOK: Independence Day: Resurgence
KINO-TURISTIKA 2016: Poprad, Praha, London, Bratislava, Switzerland (a teasujem next year by to mala byť ochutnávka kín v Dublin (01/2017), Amsterdam (01/2017), Madrid (03/2017), Praha (04/2017), Bratislava (anytime), Poprad (anytime) and probably Germany)
Veľa dobrých filmov v ďalšom roku praje všetkým CSFĎákom, maddy 马迪!
Assassin's End of the Year
Spin-off One
Arrival to Switzerland
Strange Bratislava
Ok, tohtoročná "kino-turistika" prichádza takmer do svojho cieľa ... po Prahe, Londone, Poprade, prichádza na rad Bratislava. A ešte tento rok bude príležitosť vyskúšať nemecké kiná a je koniec. / Dr. Strange (IMAX) / 5.11.2016
The Girl on the Train to High Tatras
switching cities, switching cinemas ... The Boy on the Airplane to High Tatras to see a movie The Girl on the Train / 15.10.2016
DeepLondon Horizon
Tohtoročná „kino-turistika" pokračuje po Prahe v Londone - Cineworld Cinema London Leicester Square.
Deepwater Horizon / 08.10.2016
Photo copyright: maddy :-)
Hunt for the Wildersubtitles
Po dlhom čase jeden preklad ... Hunt for the Wilderpeople!
Don't Talk, Don't Eat, Don't Even Breathe in the cinema
Dobré recky, skvelé ohlasy od divákov, fajn trailer, Alvarez na režisérskej stoličke, ktorého remake Evil Dead považujem za neprávom odsúdený horor a ešte ma aj nepriamo nalákal Patw :-) takže Don't Breathe / 09.09.2016
... aj keď do konca roka už bolo v pláne do kina "iba" na The Girl on Train, Doctor Strange, Arrival, Rogue One: A Star Wars Story a Assassin's Creed (prípadne ešte The Magnificent Seven). Ale nechať si na veľkom plátne ujisť dobrý horor alebo sci-fi? Nepripadá do úvahy!