Favorite Directors (10)
Mistr dlouhých a krátkých formátů. Jeden z nejoriginálnějších tvůrců dnešní doby. Již teď jisté, že jeho odkaz bude spojen s předznamenáním a dovršením první éry Quality TV. Poprvé otevřel nečekané prostory, které mohou být v seriálových vyprávěních a podruhé do něj přinesl autorské umění.
Pier Paolo Pasolini
Best movies:
Accattone (1961)
Mamma Roma (1962)
The Gospel According to Matthew (1964)
Ingmar Bergman
Best movies:
Scenes from a Marriage (1973)
Fanny and Alexander (1982)
The Seventh Seal (1957)
Tim Burton
Best movies:
Big Fish (2003)
Edward Scissorhands (1990)
Corpse Bride (2005)
Atom Egoyan
Best movies:
Remember (2015)
Next of Kin (1984)
The Sweet Hereafter (1997)
黒澤明
Best movies:
Seven Samurai (1954)
Asu o tsukuru hitobito (1946)
High and Low (1963)
Jeden z velkých vypravěčů, kteří si umějí hrát s klišé brakového filmu. Ale mnohdy jsou schopni říct daleko více.
Hayao Miyazaki
Best movies:
Princess Mononoke (1997)
Spirited Away (2001)
Howl's Moving Castle (2004)
Řemeslník (v tom dobrém slova smyslu), který je schopný na svět přivézt velmi speciální dílko, pokud se do toho opravdu opře, a několikrát se mu to povedlo, a pro mě vícekrát ujel. Občas to prostě přežene a výsledná věc je tak velikášská, až nad ní Slunce pomalu nezapadá. Za to vždycky precizní.
Blázen co se směje divákovi do ksichtu, má rád filmy a opravdu umí pracovat s ledasčím. Není náhoda, že už dokázal restartovat pár vyžilých herců. Musím se přiznat, že mi trvalo Tarantina objevit hodně dlouho a před tím jsem musel vidět hodně jiných filmů.